Handelsbetingelser

KØB HOS GPL BAGS

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med Grown Up Licenses , før du har modtaget en ordrebekræftelse fra Grown Up Licenses.

Grown Up Licenses opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes.

Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland.

Der tages forbehold for:
  • Valutaændringer
  • Force majeure
  • Leveringssvigt
  • Afgiftsændringer
  • Udsolgte varer og trykfejl

SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet er den gældende bestillingspris.

Grown Up Licenses forbeholder sig ret til at påregne et bestillingsgebyr på DKK 25,00 inkl. moms, hvor bestillingen ikke er foretaget via Grown Up Licenses' hjemmeside.

En bestilling slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen.

FRAGT OG LEVERING

Fleksibel levering i Danmark:
Når du handler online hos LEGO Bags® giver vi dig fleksible muligheder for levering, så du kan finde den leveringsmetoder der passer dig bedst. Vi har sikret os en god samarbejdsaftale med vores transportør, så du som kunde er sikker på at modtage din ordre så hurtigt som muligt. Til levering i Danmark bruger vi GLS.

GLS - pakkeshop og erhverv: 0,- kroner

Vælger du GLS, bliver din pakke leveret til en GLS pakkeshop efter dit ønske. GLS har samarbejde med mange kiosker, supermarkeder, tankstationer, Bilka Servicecentre og udvalgte Coop butikker, så der er altid en god mulighed for at finde en i nærheden af dig. Du får besked når pakken er ankommet, og så kan du afhente den inden for pakkeshoppens åbningstid. GLS leverer også til erhvervsadresser i Danmark.

GLS - privat adr: 59 kroner

Den velkendte leveringsform, hvor din pakke bliver leveret direkte til en adresse efter dit valg i Danmark dagen efter vi afsender den. Er du ikke hjemme til at modtage pakken vil du kunne afhente den i den nærmeste pakkeshop.

Levering til udlandet:
Alle leveringer til udlandet sker med GLS eller UPS som transportør, da vi har erfaret at de klarer opgaven bedst. Prisen afhænger af leveringsland - se mere i check-out.

LEVERING

Der tages forbehold for udsolgte varer og forsinkelser hos Grown Up Licenses' leverandører.

AFBESTILLINGER

Ønsker du at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør dette som udgangspunkt ske ved at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling " samt angivelse af bestillingstidspunkt og ordrenummer.

Har du modtaget en ordrebekræftelse pr. e-mail, kan denne returneres til afsender med teksten " Afbestilling ! " indsat i emnetekst. Afbestilling bør ske inden kl. 16 samme dag, som bestillingen er foretaget.

BETALING

De mulige betalingsmåder er:
  • Dankort
  • Diners Club
  • Efterkrav
  • Efter aftale (kun erhverv)
  • Handelsfinans
  • Kontant (kun butikssalg)

Der er ikke mulighed for forudbetaling, idet kundens retsstilling her er væsentlig dårligere end ved andre former for betaling.

Betalingsmåde 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt du i forvejen har opnået en betalingsaftale med Grown Up Licenses. Ønsker du en sådan aftale kan det for private virksomheder ske her og for offentlige virksomheder ske her.

REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos Grown Up Licenses . Forskellen på reklamationsret og garanti kan ses under Købsregler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vores eller producentens værksted.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side er ikke dækket af reklamationsretten. Herunder hører også ændring af tilført strømstyrke til enhver relevant komponent.

ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation af fejl og mangler skal meddeles inden rimelig tid efter varens modtagelse.

Kunden opfordres på det kraftigste til at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen, idet undladelse kan betyde en forlængelse af afhjælpningsprocessen grundet fejlsøgning.

Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive ompakket, og der vil blive opkrævet et beløb svarende til Grown Up Licenses' udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af .

RETURVARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved returnering af defekte eller forkerte varer til Grown Up Licenses, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.

Testgebyret er 200 kr. pr. halve time inkl. moms. Testgebyret beregnes på baggrund af tid der er brugt i forbindelse med test og fejlsøgning.

Medsendes der tilbehør, skal antal og produktbeskrivelse medfølge. Medfølger der tilbehør, som ikke umiddelbart fremgår på det medsendte RMA skema (reklamationsskema), kan Grown Up Licenses ikke gøres ansvarlig for eventuel bortkomst af disse effekter.

Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til Grown Up Licenses skal være forsvarligt indpakket.

Grown Up Licenses anbefaler, at varen returneres via GLS eller PostNord, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i GLS eller PostNords system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Grown Up Licenses. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

ER DU I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Grown Up Licenses, at du retter henvendelse til vores kundeservice på tel +45 97 41 04 15.

SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
•  Grown Up Licenses forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
 o Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
 o Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 1% pr. påbegyndt måned.

KØBSREGLER

1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

FORTRYDELSESRET

1. 365 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er du i tvivl

1. 365 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb, hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller internettet. har forbrugeren 365 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 365 dage tilbagebetaler vi varens pris.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 365 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af Grown Up Licenses ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor du, ud fra en vurdering foretaget af Grown Up Licenses, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Ved montering af PC-systemer sammensat efter kundens ønske, er der ikke længere fortrydelsesret fra og med det tidspunkt, hvor kunden har givet samtykke til at monteringen kan begynde.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

Grown Up Licenses returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:
  • Du kan nægte at modtage varen fra postvæsnet.
     o I denne sammenhæng skal du gøre postvæsnet opmærksom på, at de straks kan returnere varen til Grown Up Licenses.
  • Du kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende, inden for de 365 dage, returnere varen til Grown Up Licenses.
     o I denne sammenhæng skal du vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos Grown Up Licenses.

    Returadresse er følgende:

    GPL Bags v/ Fashionshopping
    Niels P Thomsens Vej 3
    7500 Holstebro


    Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos Grown Up Licenses. Beløbet refunderes til det betalingkort, der blev brugt til at foretage købet.

    Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning!  Grown Up Licenses anbefaler, at varen returneres via Post Danmark eller GLS, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks og/ eller GLS' system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Grown Up Licenses. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken, såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto, nægtes modtaget af Grown Up Licenses.
  • 3. FORSVARLIG RETURNERING

    Alle produkter, der returneres til Grown Up Licenses skal være forsvarligt indpakket.

    Grown Up Licenses anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til Grown Up Licenses. Yderligere har kunden mulighed for at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    4. ER DU I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler Grown Up Licenses, at du retter henvendelse til vores kundeservice på tel +45 97 41 04 15.
    Tilmelding til nyhedsbrev
    Vil du være den første til at vide besked om nye produkter, tilbud og spændende kampagner, så tilmeld dig nyhedsbrev her.